Wirtualne narzędzia ułatwiające pracę

  • by
praca, nowe technologie

Wirtualne narzędzia ułatwiają pracę. Narzędzia online to świetne rozwiązanie dla freelancerów i osób często się przemieszczających. Zobacz, z jakich korzystam i jakie polecam. Może znajdziesz coś dla Siebie.

 

 Oszczędność czasu i miejsca. Przypominanie o spotkaniach i terminach. Tworzenie, edytowanie  i udostępnianie dokumentów. To wszystko umożliwiają wirtualne narzędzia. Używając ich, możesz zaoszczędzić czas i ułatwić Sobie pracę.

 

Wirtualne narzędzia – moja lista

 

Lista przedstawiona poniżej jest moją osobistą listą. Zawiera narzędzia online, z których korzystam najczęściej i bez których nie wyobrażam sobie sprawnej i szybkiej pracy.

 

♦  Kalendarz Google

 W kalendarzu zapisuję wszystkie istotne terminy – projekty, spotkania itp. Dostęp do kalendarza mam z każdego urządzenia. Nie ma więc problemu, że o czymś zapomnę. Na obecną chwilę kalendarz w wersji papierowej służy mi tylko do zapisania bardzo odległych spraw. Bieżące zapisuję tutaj i mam wszystko pod kontrolą.

 

♦  Pliki w chmurze: OneDrive

 W chmurze zapisuję wszystkie teksty, nad którymi pracuję w danej chwili. Tworzę teksty w Wordzie i mam włączony automatyczny zapis. Jak dla mnie opcja ta jest niezastąpiona. Uratowała kilka godzin mojej pracy w momencie, kiedy niespodziewanie wyłączył mi się laptop. Zajęta pisaniem nie kontrolowałam stanu baterii. Gdyby nie auto zapis w chmurze, cała moja praca poszłaby …

 

♦  Dysk Google

 Dysk Google umożliwia mi zdalny dostęp do dokumentów bez konieczności posiadania pakietu biurowego na urządzeniu, z którego korzystam w danej chwili. Jednoczesna praca nad dokumentem z wybranymi osobami oraz udostępnianie wybranego dokumentu klientowi to tylko niektóre z jego możliwości. Na dysku mogę trzymać wszystkie niezbędne dokumenty. Trzymam na nim też inne pliki m.in. książki, filmy i wszystko to, co będzie mi potrzebne w przyszłości. Udostępniając, dokumenty prosto z dysku np. do akceptacji nie muszę ich przesyłać. Takie rozwiązanie usprawnia i ułatwia pracę.

 

♦  Lista zadań: Todoist

 Lista zadań pomaga mi usystematyzować zadania, które mam wykonać danego dnia. Lista umożliwia przypisanie każdego zadania do odpowiedniego projektu i nadanie mu priorytetu. Funkcja ta ułatwia mi realizacje zadań w odpowiedniej kolejności. Listę mam zainstalowaną sobie na komputerze telefonie i tablecie. Jest zsynchronizowana z kalendarzem Google. Pozwala mi to w pełni kontrolować wszystkie bieżące sprawy i zadania.

 

♦  Zapisywanie treści: Pocket

 Pocket to miejsce, w którym zapisuję wszystkie interesujące mnie treści. Dzięki zapisywaniu mogę zapoznać się z nimi później. Aplikacja umożliwia odtworzenie treści na komputerze i dowolnym urządzeniu z Androidem. Automatycznie synchronizuje się z każdym moim urządzeniem. Mogę tam zajrzeć w wolnej chwili.

 

♦  Program do projektowania: Canva

 Program do projektowania różnego rodzaju grafik, wizytówek, banerów itp. W podstawowej (darmowej) wersji narzędzie umożliwia projektowanie grafiki na bloga, kanały Social Media itp. Osoby bardziej wymagające mogą wykupić dodatkowo abonament i korzystać z wszystkich dostępnych w programie funkcji. Mnie jak na razie wystarcza wersja darmowa. 😉

 

Odpowiednio dobrane wirtualne narzędzia przyspieszają i ułatwiają moją pracę. Jeśli jesteś nimi zainteresowany, sprawdź, jakie będą dla Ciebie odpowiednie. W sieci jest ich cała masa. Większość z nich w wersji podstawowej jest darmowa. Daj znać czy korzystasz z któregoś wymienionego tutaj. A może znasz inne, które są odpowiednikami tych wymienionych. Chętnie zapoznam się z nimi 😊

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *