praca, nowe technologie

Wirtualne narzędzia ułatwiające pracę

Wirtualne narzędzia ułatwiają i przyspieszają pracę na komputerze. Narzędzia online to świetne rozwiązanie dla freelancerów oraz osób, które często się przemieszczają. Do ich obsługi wystarczy urządzenie z dostępem do sieci internetowej i już możemy z nich korzystać.

 

Oszczędność czasu, miejsca, przypominanie o spotkaniach i terminach, tworzenie i udostępnianie dokumentów te i wiele innych opcji umożliwiają wirtualne narzędzia. W Internecie jest masa narzędzi online, które mogą w znaczny sposób ułatwić i przyspieszyć pracę. Większość z tych narzędzi w podstawowej wersji jest bezpłatna, osoby bardziej wymagające mogą, wykupić sobie dodatkowe funkcje nie jest, to jednak niezbędne. Wirtualne narzędzia mają za zadanie ułatwić pracę osobom korzystającym z komputera lub pracującym zdalnie. Korzystanie z większości z nich jest intuicyjne i nie sprawia większych problemów. Używając, narzędzi online możemy, w zauważalny sposób przyspieszyć i ułatwić pracę.

 

Wirtualne narzędzia – moja lista

 

Lista przedstawiona poniżej jest moją osobistą listą i zawiera narzędzia online, z których korzystam najczęściej i bez których nie wyobrażam sobie sprawnej i szybkiej pracy. Lista ta oczywiście nie jest kompletna. W Internecie dostępne jest mnóstwo programów, aplikacji itp. ułatwiających i usprawniających pracę. O przechowywaniu plików i korzystaniu z wirtualnych dysków napisałam też w wątku o nowych technologiach. W zależności od rodzaju wykonywanej przez nas pracy dobieramy sobie te, które najlepiej spełniają nasze oczekiwania.

 

♦  Kalendarz Google

W kalendarzu zapisuję wszystkie istotne terminy, projekty, spotkania itp. Dostęp do kalendarza mam z każdego urządzenia, więc nie ma problemu, że o czymś zapomnę. Na obecną chwilę kalendarz w wersji papierowej służy mi tylko do zapisania bardziej odległych terminów – bieżące sprawy zapisuję tutaj i mam wszystko pod „kontrolą”

 

♦  Pliki w chmurze: OneDrive

W chmurze zapisuję wszystkie teksty, nad którymi pracuję w danej chwili. Tworzę teksty w Wordzie i mam włączone automatyczne zapisywanie. Jak dla mnie opcja ta jest niezastąpiona – uratowała kilka godzin mojej pracy w momencie, kiedy niespodziewanie wyłączył mi się laptop. Zajęta pisaniem nie kontrolowałam stanu baterii i jakież było moje zdziwienie i „rozpacz” jednocześnie, kiedy zupełnie niespodziewanie ujrzałam czarny ekran. Gdyby nie auto zapis w chmurze cała moja praca poszłaby …

 

♦  Dysk Google

Dysk Google umożliwia zdalny dostęp do dokumentów bez konieczności posiadania pakietu biurowego na urządzeniu, z którego korzystamy w danej chwili. Jednoczesna praca nad dokumentem z wybranymi osobami oraz udostępnianie wybranego dokumentu np. klientowi to tylko niektóre z możliwości. Na dysku możemy trzymać wszystkie niezbędne dokumenty, książki, filmy i wszystko to, co będzie nam potrzebne w przyszłości. Udostępniając, dokumenty prosto z dysku np. do akceptacji nie musimy ich przesyłać – takie rozwiązanie usprawnia i ułatwia pracę obydwu zainteresowanym stronom.

 

♦  Lista zadań: Todoist dla Chrome

Lista zadań pomaga mi usystematyzować zadania, które mam wykonać danego dnia. Lista umożliwia przypisanie każdego zadania do odpowiedniego projektu i nadanie mu priorytetu – funkcja ta ułatwia realizacje zadań w odpowiedniej kolejności. Listę możemy zainstalować sobie na komputerze i urządzeniu z Androidem oraz zsynchronizować z kalendarzem Google. Takie rozwiązanie pozwala w pełni kontrolować wszystkie bieżące zadania, spotkania itp.

 

♦  Zapisywanie treści: Pocket

Pocket to miejsce, w którym możemy zapisać wszystkie interesujące nas treści i zapoznać się z nimi później. Aplikacja umożliwia odtworzenie treści na komputerze i dowolnym urządzeniu z Androidem – dzięki automatycznej synchronizacji z telefonem, tabletem i komputerem, można ponownie wyświetlić interesujące nas treści w dogodnej dla nas chwili.

 

♦  Program do projektowania: Canva

Program do projektowania różnego rodzaju grafik, wizytówek, banerów itp. W podstawowej (darmowej) wersji narzędzie umożliwia projektowanie grafiki na bloga, kanały Social Media itp. – osoby bardziej wymagające mogą wykupić dodatkowo abonament i korzystać z wszystkich dostępnych w programie funkcji.

 

Wirtualne narzędzia odpowiednio dobrane przyspieszają i ułatwiają pracę. W sieci można znaleźć narzędzia odpowiednie dla wielu grup zawodowych. Księgowi, architekci, projektanci, copywriterzy, programiści itd. – każda z tych grup może wybrać narzędzia i programy według własnego uznania i potrzeby. Korzystając, z wybranych programów usprawniamy, i ułatwiamy sobie pracę oraz oszczędzamy cenny czas.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *