noc, sen

Sen i 5 sposobów na szybką regenerację organizmu

Nic lepiej nie zregeneruje organizmu niż sen. W chwilach, gdy nie możesz pozwolić sobie na drzemkę, dłuższy sen lub wypoczynek,  sięgnij po jeden ze sprawdzonych sposobów. Rozwiązania te nie zastąpią snu, jednak pomogą w kryzysowych sytuacjach.

 

Prysznic lub kąpiel

 

W zabiegany dzień, kiedy dużo jeszcze przed Tobą a zmęczenie powoduje, że „padasz na twarz” pomoże szybki prysznic. Naprzemienny, ciepły (zniweluje zmęczenie, odpręży napięte mięśnie) i zimny (orzeźwi, pobudzi do działania) prysznic szybko i skutecznie poprawi koncentrację i doda energii. Ciepła odprężająca kąpiel z dodatkiem soli lub olejku wyciszy, zrelaksuje ciało i zmysły ułatwiając zaśnięcie po męczącym dniu.

 

Aromaterapia

 

Stosowana już przed wiekami aromaterapia, przynosiła ulgę w chorobie, odprężała i pobudzała do działania. Wonne olejki umieszczone w kominku zapachowym np. energetyzujący olejek z geranium, owoców cytrusowych, cynamonu pomagają zachować koncentrację i umożliwiają dłuższą, bardziej wydajną pracę. Z kolei olejek lawendowy, sosnowy lub rozmarynowy zmniejszają stres i ułatwiają zasypianie.

 

Płyny

 

Dobrze nawodniony organizm działa jak naoliwiona maszyna. Wypijając ok. 2,5-3 litra wody i innego napoju np. herbaty zielonej, herbaty ziołowej dostarczysz organizmowi minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. W ciągu dnia zamiast drugiego śniadania lub podwieczorku możesz zaserwować sobie pyszny energetyzujący koktajl z owoców, lub świeżo wyciśnięty sok. Taka dawka witamin doda energii na resztę dnia i poprawi wydolność organizmu.

 

Ćwiczenia fizyczne i ruch na świeżym powietrzu

 

Brak ruchu i niedotlenienie organizmu powodują zmęczenie, dekoncentrację i problemy z pamięcią. Jeżeli spędzasz długie godziny za biurkiem lub przed monitorem to zrób sobie przerwę i idź na spacer, lub wykonaj kilka prostych ćwiczeń. Ruch i świeże powietrze dotlenią mózg i ułatwią koncentrację. Po pracy, jeżeli tylko aura pozwoli, wyjdź na dłuższy spacer lub poćwicz w domu, na siłowni itp. Dotlenienie i wysiłek fizyczny ułatwią szybsze zasypianie i sprawią, że sen będzie bardziej efektywny.

 

Zdrowa dieta

 

Dieta ma duże znaczenie dla ludzkiego organizmu. Odpowiednia dawka witamin, minerałów i składników odżywczych pozwoli osiągnąć lepsze efekty na każdej płaszczyźnie. Zdrowe, zbilansowane posiłki bogate w minerały m.in. w: żelazo, magnez, cynk, potas oraz w witaminy z grupy B, witaminę C i E poprawią koncentrację i pamięć, przyspieszą regenerację organizmu i wspomogą jego siły witalne.

 

Sen

 

Najlepszym i najbardziej efektywnym sposobem na regenerację organizmu jest sen. Nie bez powodu mówi się, że sen jest najlepszym kosmetykiem i lekarstwem na wszystkie zmartwienia i bolączki. W czasie snu w organizmie zachodzą procesy związane z jego odnową, regeneruje się skóra, wypoczywa umysł i układ nerwowy. Takie czasowe „odłączenie” jest niezbędne dla regeneracji ciała i psychiki, dlatego nie lekceważ snu i nie skracaj go zbyt drastycznie, ponieważ sen ma fundamentalne znaczenie dla zdrowia i dobrego samopoczucia.

 

W dzisiejszych, zabieganych czasach sen jest towarem deficytowym. Coraz szybsze tempo życia i nadmiar obowiązków zabierają czas przeznaczony na regeneracje organizmu. Zgadzając się na to, ryzykujesz swoim zdrowiem, a nawet życiem. Dlatego nie wystawiaj swojego organizmu na niebezpieczeństwo i wysypiaj się, dla zdrowia i dobrego samopoczucia! Wyspany i wypoczęty będziesz bardziej efektywny i szybciej zrealizujesz wszystkie swoje cele i marzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *