woda, limonka

Nawyki – jak wyrobić właściwe

Nawyki są obecne w naszej codzienności, zaczynamy i kończymy z nimi dzień. Zautomatyzowane, wyćwiczone czynności, które wykonujemy, każdego dnia mają, duży wpływ na naszą egzystencję. Właściwe nawyki mogą poprawić komfort naszego życia i doprowadzić nas do obranego celu.

 

Nawyki towarzyszą nam nieustannie i determinują jakość naszego życia. Powtarzalne czynności mają ogromny wpływ na naszą codzienność. Odpowiednio ukształtowane pomagają w życiu zawodowym i prywatnym. Właściwe nawyki ułatwiają podejmowanie decyzji w trudnych momentach. Pozwalają na zachowanie „zimnej krwi” w chwilach, kiedy czujemy się zagrożeni, niepewni, zdenerwowani lub zdezorientowani. Z ich pomocą możemy osiągnąć wybrany cel, spełnić marzenia itp.

 

Nawyki – jak zbudować odpowiednie

 

Nawyki możemy wyrobić sobie świadomie. Wybrane przez nas wyćwiczone czynności będą miały ogromny wpływ na nasze postępowanie, sukces bądź porażkę. Do stworzenia wybranych nawyków, niezbędne będzie odpowiednie zaangażowanie, cierpliwość i regularność. Wybrane codziennie powtarzane czynności, po jakim czasie „wejdą nam w nawyk” i będziemy wykonywali je automatycznie. Właściwe nawyki przynoszą duże korzyści i są fundamentem prawidłowego rozwoju.

 

Nawyki, które zmienią Twoje życie

 

Każdy z nas jest odrębną indywidualną jednostką. Różnimy się od siebie osobowością, mamy szczególne cechy, które wyróżniają nas tłumu. Pomimo tych niepodważalnych różnic jesteśmy do siebie podobni. Mamy podobne potrzeby fizyczne i emocjonalne, większość z nas dąży do poczucia stabilizacji w życiu rodzinnym i zawodowym. Podana niżej lista 10 uniwersalnych dobrych nawyków sprawdzi się u większości z nas.

 

♦  Wczesne wstawanie. Wstając, wcześnie zyskujemy, dodatkowy czas, który możemy spożytkować zgodnie ze swoimi potrzebami. Poranki sprzyjają twórczej pracy i nauce. Dzień zaczęty bez zbędnego pośpiechu to dzień udany. O zaletach wczesnego wstawania i produktywności możesz przeczytać na blogu .

♦  Odpowiednia ilość snu. Optymalna ilość snu jest niezwykle ważna. Sen zapewnia wypoczynek i dobre samopoczucie w ciągu dnia. W nocy odbywają się wszystkie procesy regeneracyjne w organizmie. Odpowiedni wypoczynek dostarcza nam siły i energii do pracy i sprzyja naszej kreatywności.

♦  Regularne posiłki. Zdrowe wartościowe i regularnie spożywane posiłki są niezwykle ważne. Posiłki są „paliwem” dla naszego organizmu – bez nich daleko nie zajedziemy. Ważne, żeby były odpowiednio skomponowane i wartościowe.

♦  Picie wody. Regularne nawadnianie organizmu korzystnie wpływa na nasze samopoczucie i koncentrację. Zbyt mała ilość wypijanej wody w ciągu dnia może być przyczyną senności, bólów głowy czy też wzmożonego apetytu. Woda odgrywa istotną rolę we wszystkich procesach zachodzących w naszym organizmie.

♦  Aktywność fizyczna i ruch na świeżym powietrzu. Regularna aktywność fizyczna i ruch na świeżym powietrzu pomagają utrzymać mięśnie i stawy w dobrej kondycji. Spacery na świeżym powietrzu to doskonały sposób na relaks po męczącym dniu. Świeże powietrze eliminuje znużenie, zmęczenie i bóle głowy. Dotlenieni mamy więcej energii i chęci do działania.

♦  Planowanie dnia. Kalendarz, planer lub zwykły notatnik ułatwiają organizację zadań i ich realizację. Planowanie dnia sprzyja produktywności. Gotowa lista czekających nas spraw, zadań itp. ułatwia pracę i pomaga dotrzymać wszystkich terminów. Zapisane zadania, spotkania, projekty spokojnie będą, czekały na swoją realizację a my nie będziemy, się zastanawiać nad tym, co jeszcze powinniśmy zrobić w dzisiejszym dniu, tygodniu lub miesiącu.

♦  Czytanie książek, rozwijanie umiejętności. Pogłębianie wiedzy, rozwój, dokształcanie pomagają zachować sprawny umysł i zwiększają nasze kompetencje.

♦  Kontrola finansów. Kontrola wydatków i odpowiednie zarządzanie finansami przyczyniają się do zachowania płynności finansowej i oszczędności. Odpowiednie zarządzanie budżetem domowym to sztuka, którą warto opanować. Stabilizacja finansowa to marzenie wielu osób – żeby, ją osiągnąć należy rozważnie zarządzać swoimi dochodami.

♦  Czas na odpoczynek. Odpoczynek, relaks po męczącym dniu to obowiązkowy rytuał w codziennym pośpiechu. Długa kąpiel, muzyka, drzemka lub spacer pomogą się zrelaksować i wyciszyć.

♦  Dążenie do celu. Wyznaczanie celów i ich realizacja budują „wiarę w nasze możliwości” i pozytywnie wpływają na samoocenę. Wysoka samoocena korzystnie wpływa na samopoczucie i pomaga realizować kolejne plany.

 

Ogromna moc tkwiąca w naszych przyzwyczajeniach często decyduje, o jakości naszego życia. Dobierając i budując, odpowiednie nawyki mamy, szansę na realizację planów, spełnianie marzeń i czerpanie radości z życia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *